Δευτέρα 3 Απριλίου 2017

Προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ.Χρήστο Σπίρτζη: αίτημα επαναλειτουργίας του σιδ. σταθμού Βαγίων «Σφίγξ»

                   από τον  πολιτικό μηχανικό
                   Θεόδωρο Κ. Παπαϊωάννου *
Κοινοποίηση                                                                                       
1. Υφυπουργό   Υποδομών & Μεταφορών κ.Νικ. Μαυραγάνη
2.Γεν.Γραμ. Υπουργείου κ. Αθανάσιο Βούρδα
3.Γεν. Γραμ. Υποδομών κ. Γεώργιο Δέδε
4.Δ/ντα Σύμβουλο ΟΣΕ Α.Ε. κ.Κωνσταντίνο Πετράκη
5.Δ/ντα Σύμβουλο ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ.Φίλιππο Τσαλίδη
6. Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Κώστα Μπακογιάννη
7. Δήμαρχο Λεβαδέων κυρία Γιώτα Πούλου
8.Δήμαρχο Θηβαίων κ.Σπύρο Νικολάου
9.Δήμαρχο Αλιάρτου-Θεσπιαίων κ.Γιώργο Ντασιώτη
10. Δήμαρχο Αμφίκλειας-Ελάτειας κ. Γιώργο Γώγο
11.Δήμαρχο Τανάγρας κ.Βασίλειο Περγάλια
12.Δήμαρχο Ορχομενού κ.Λουκά Υπερήφανο
     13. Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε.Βοιωτίας κυρία Φανή Παπαθωμά
     14. Νικόλαο Θηβαίο βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Βοιωτίας
     15. Ανδρέα Κουτσούμπα βουλευτή ΝΔ Βοιωτίας
 Κύριε Υπουργέ,
Μια αυθόρμητη πρωτοβουλία  κάποιας  δημότιδος που διαμένει στην Αθήνα αλλά  διατηρεί  αλώβητο τον «ομφάλιο λώρο»  με τον γενέθλιο τόπο της , ήταν η αφορμή το Σάββατο 11.3.2017 στο δημοτικό κατάστημα Βαγίων να συρρεύσουν 400 και πλέον δημότες. Παρουσία  των βουλευτών του νομού ,του δημάρχου Θηβαίων στην «Καλλικρατική» επικράτεια του οποίου ανήκουν τα Βάγια, ακούστηκαν πολλές απόψεις  και διατρανώθηκε η διακαής επιθυμία της επαναλειτουργίας του  πλησιέστερου σιδηροδρομικού σταθμού που άλλοτε έφερε το μυθικό όνομα «Σφίγξ»
Χρησιμοποίησα τη λέξη αφορμή,γιατί αιτία είναι η εγκατάλειψη του τόπου,ενός δυναμικού δήμου  που είχε επιλέξει ο αείμνηστος Αντώνης Τρίτσης ως δυναμικό πόλο ανάπτυξης ( μαζί με Λιβαδειά-Θήβα-Ορχομενός-Σχηματάρι-Αλίαρτος-Δίστομο).
Ήταν τότε που  διέτρεξε σημαντική αναπτυξιακή και αυτοδιοικητική τροχιά ,αλλά η «Καλλικρατική» υπαγωγή  στο Δήμο Θηβαίων , επέφερε τον μαρασμό
Γεωγραφικός εντοπισμός
Βρίσκεται  μεταξύ Θηβών-Αλιάρτου,κοντά στην Π.Ε.Ο Αθηνών-Θηβών-Λιβαδειάς κλπ που συνδέεται  μαζί της με τον προσφάτως κατασκευασθέντα ανισόπεδο κόμβο  ,μοναδικό κατά μήκος  της ΠΕΟ ως απόδειξη του κυκλοφοριακού φόρτου αυτής της  διασταύρωσης.
Ο σιδηροδρομικός σταθμός βρίσκεται στο βορρά   στους πρόποδες  του βουνού  το ορμητήριο του ανθρωπόμορφου μυθικού τέρατος «Σφίγξ» (με γυναικεία κεφαλή ,σώμα λιονταριού , φτερά και ουρά φιδιού) .   Κατά τη μυθολογία,  γκρεμίστηκε και σκοτώθηκε  παρότι είχε φτερά, μόλις ο Οιδίπους έλυσε το αίνιγμα που έθετε στους διερχόμενους  : «Τί εστιν ό μίαν έχον φωνήν τετράπουν και δίπουν και τρίπουν γίνεται;»...
Η απάντησή του ήταν ο άνθρωπος  ο οποίος με τη γνώση ,τη σοφία, τη λογική του ανατρέπει γκρεμίζει τις «σφίγγες» της δεισιδαιμονίας ,  των προκαταλήψεων , των πεπαλαιωμένων αντιλήψεων. 
Ο σταθμός  αυτός είναι η άκρη του «κάθετου» δρόμου του οποίου η άλλη είναι ο παράλιος  οικισμός Σαράντι στον Κορινθιακό. Ενδιάμεσα και προς τον νοτιά μετά τον ανισόπεδο κόμβο που κατάργησε τη ‘’διασταύρωση’’,  βρίσκει τα  Βάγια, τέμνει την Δ.Ε.Θεσπιών , διασχίζει και εξυπηρετεί πλήρως την Δ.Ε.Θίσβης και καταλήγει στο Σαράντι.
Επιπροσθέτως ο δρόμος αυτός πρόσφατα  απόκτησε διέξοδο σττην ΠΑΘΕ προς βορρά και περνά  εγγύτατα στη μονή Αγ.Ιωάννη του Θεολόγου(Μαζαράκι)
 Λαμβάνοντας υπόψη
Την θέση  του σταθμού και  την  προς  νότον «ενδοχώρα»  του
Ότι το ΚΤΕΛ Θηβών  έχει καθημερινό πρωινό  δρομολόγιο από Σαράντι προς Αθήνα  και αντίστροφα μετά  το μεσημέρι.
Ότι  έμπειροι αυτοδιοικητικοί παράγοντες της Δ. Ε. Θίσβης χαρακτήρισαν θετική την παρέμβαση μου   κατά τη εσπερίδα  11.3.2017
Την θέση σας στη συνέντευξη ( Εφημερίδα Συντακτών 18-19.3.2017) για  τον ρόλο των μέσων σταθερής τροχιάς ,όπου κατά  λέξη είπατε ότι : «….Στόχος μας είναι η ύπαρξη γραμμών από τις γειτονιές της Αθήνας στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, η ένταξη των αστικών ΚΤΕΛ στον σχεδιασμό του ΟΑΣΑ, η οικοδόμηση εμπιστοσύνης του πολίτη προς τα μέσα αστικών συγκοινωνιών….».
Το γεγονός ότι  αναφέρεσθε στην Αθήνα, δεν αλλοιώνει την συγκοινωνιακή κοινωνικοκεντρική σας αντίληψη αλλά και τη γενικότερη  επί των Δημοσίων Έργων «φιλοσοφία» σας όπως την περιγράψατε  στην εκπομπή (focus/ ΕΡΤ1 /3.4.2017)
 Για τους παραπάνω λόγους υποστηρίζω ότι η  «κάθετη» συγκοινωνιακή σύνδεση με λεωφορείο  ανάμεσα στο Σαράντι και τον σταθμό  ΟΣΕ, όπου θα σταθμεύει ο προαστιακός κρίνεται απόλυτα βιώσιμη.
 Έχω την αίσθηση κύριε υπουργέ , ότι οι κοινωνίες  οικοδομούνται στη βάση μιας αίσθησης κοινού πεπρωμένου και κοινής προοπτικής.
Ότι συγκροτούνται  γύρω από συλλογικά δημόσια αγαθά,στα οποία οι πολίτες συνεισφέρουν  και από τα οποία αντλούν οφέλη.
Με αυτή την αίσθηση σαν θέση, ευελπιστώ ακράδαντα ότι η κατανόηση του ζητήματος:
Θα  ενεργοποιήσει αντανακλαστικά ώσμωσης και συνεργασίας μεταξύ των κατοίκων.
Θα προκαλέσει  ερεθίσματα για ανάληψη δράσεων που θα δώσουν ώθηση στην περιφερειακή ανάπτυξη.
Θα «ανακυτταρωθούν» σταδιακά οικισμοί που έχουν  υποστεί δημογραφική απίσχανση.
Θα καταστεί  συχνότερη και πυκνότερη  η επισκεψιμότητα  των βοιωτικών παραλιών του Κορινθιακού .
Θα περιοριστεί η χρήση  του ιδιωτικού αυτοκινήτου.
Θα αναστραφεί ο συλλογικός κατακερματισμός και η ρευστοποίηση των όποιων θεσμικών σταθερών έχουν απομείνει, λόγω γενικευμένης φυγής  εκ των  θεσμών του επίσημου κράτους
 Οι  κυβερνήσεις  κύριε υπουργέ υπο το πρόσχημα  της ταχείας  επούλωσης  των  μεταπολεμικών και μετεμφυλιακών τραυμάτων εξάρτησαν και σχεδίασαν τη  συγκοινωνιακή πολιτική σύμφωνα με τις επιταγές των  πετρελαϊκών καρτέλ , των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών , των ντόπιων εισαγωγέων και αντιπροσώπων,δίνοντας  προτεραιότητα  στην κατασκευή  του εθνικού  οδικού δικτύου
Το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής ήταν: 1ον η εξαφάνιση κάθε ίχνους εγχώριας  παραγωγής οχημάτων
2ον Η απαξίωση  κατάρρευση του σιδηροδρόμου
3ον Η διαμόρφωση  ενός  αναντίστοιχου  προς το ελληνικό φυσικό περιβάλλον δίκτυο
αυτοκινητοδρόμων ασφαλτοστρωμένων  με πρώτη ύλη το εισαγόμενο  πετρέλαιο.
4ον την λόγω  σχεδιασμού  του  εθνικού οδικού δικτύου περιθωριοποίηση της  ελληνικής  επαρχίας  με παράλληλη γιγάντωση των δύο κύριων  αστικών   πόλων.
Σήμερα όμως,  η περιφερειακή ανάπτυξη, η αποκέντρωση και η ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση επιβάλλουν την σοβαρή αναθεώρηση του συγκοινωνιακού προβλήματος με την προώθηση σύγχρονου και ασφαλούς σιδηροδρομικού δικτύου που να διασχίζει στην ελληνική επικράτεια με κινητήρια δύναμη την φτηνή ηλεκτρική ενέργεια από  ανανεώσιμες  πηγές. Αυτά  περίπου υπογράμμισε  η έμπειρη δημοσιογράφος κυρία Χαρά  Τζαναβάρα (focus / ΕΡΤ1 /3.4.2017) με την οποία συμφωνήσατε
 Η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου  :
Θα μειώσει σημαντικά τις οδικές μεταφορικές  δαπάνες επιβατών, αγαθών,εμπορευμάτων
Θα δημιουργήσει θέσεις  εργασίας
Θα μειώσει την εισαγωγή  ενεργοβόρων πάσης φύσης μεταφορικών οχημάτων και την εξαγωγή συναλλάγματος 
Θα ενισχύσει την κυκλοφοριακή ασφάλεια
Θα αποφορτίσει στο περιβάλλον.
Ως επικουρία αυτών κύριε υπουργέ ευελπιστώ και προσβλέπω  σε μια ακρόαση εκ μέρους σας

 * τ. Κοινοτάρχης Βαγίων-τ. Γεν. Γραμ. ΚΕΔΚΕ - τηλ /fax 2262022177- κιν 6997189448
Επαμεινώνδου 71 Θήβα  theopapaio@gmail.com  -http://kadmos35.blogspot.gr/


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου